Tuesday, April 3, 2007

Ζήτω η 25η Μαρτίου! Ζήτω εμείς!

Στο σημερινό μας μάθημα:

Η απελευθέρωση της Τριπολιτσάς.



Όταν πλέον οι Αλβανοί εξήλθαν από την πόλη, ο Κολοκοτρώνης διέταξε να κλείσουν τις πύλες για να μη δραπετεύσουν ντόπιοι Τούρκοι. Το κάστρο μετετράπη σε μια θανάσιμη παγίδα. Αμέσως άρχισε μια ανελέητη ανθρωποσφαγή. Κανένας δεν μπορούσε αλλά και δεν ήθελε να την αποτρέψει. Οι οπλαρχηγοί γνώριζαν ότι δεν ήταν δυνατόν να συντηρήσουν ένα τόσο μεγάλο πλήθος αιχμαλώτων. […]
Τη μανία για θάνατο επέτεινε και ο θρησκευτικός φανατισμός των ελλήνων.[…]
Ο κύκλος του αίματος άρχισε από την πύλη των Καλαβρύτων που μόλις είχε κλείσει πίσω από τους Αλβανούς. Κάποιοι καθυστερημένοι περικυκλώθηκαν από πλήθος Υδραίων οπλισμένων με μαχαίρια. Άρχισαν να δέχονται απανωτές μαχαιριές, ο δρόμος γέμισε σε ελάχιστο χρόνο από σώματα που ψυχορραγούσαν. […]
Μετά τις αρχικές συμπλοκές η επίθεση εστράφη εναντίον των τουρκικών σπιτιών. Σε κάποια από αυτά οι ένοικοι έσπευδαν έντρομοι και με υποκριτική προθυμία να υποδεχθούν τους επιτιθέμενους ελπίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα έσωζαν τη ζωή τους. Η προσπάθειά τους ωστόσο απέβη μάταιη, οι νικητές δεν είχαν έλεος για κανέναν. Θρήνοι και σπαρακτικές κραυγές ακούγονταν από τις τουρκικές συνοικίες όπου συντελείτο άγρια σφαγή. Δεν γινόταν διάκριση φύλου ή ηλικίας. Οι εξαγριωμένοι εισβολείς ζητούσαν αίμα.[…]
Τα οχυρωμένα σπίτια υπέκυπταν και κυριεύονταν το ένα μετά το άλλο. Και εκεί ακολουθούσε μεγαλύτερη αγριότητα. Ηλικιωμένοι και παιδιά εκσφενδονίζονταν από τα παράθυρα, νεαρές γυναίκες σέρνονταν από τα μαλλιά και βιάζονταν, έμβρυα σκοτώνονταν.[…]
Άλλα σπίτια που δεν μπορούσαν να τα καταλάβουν οι επαναστάτες τα πυρπολούσαν. Οι ένοικοι τα εγκατέλειπαν προσπαθώντας να γλιτώσουν από τη φωτιά αλλά σφάζονταν από τους Έλληνες.



Τα αντέγραψα από το στρατόκαυλο και εθνικιστικό περιοδικό «Στρατιωτική Ιστορία»

Αυτή ήταν η πρώτη απελευθερωτική πράξη των επαναστατημένων προγόνων μας.

Ένα από τα πιο βρώμικα, κτηνώδη και αιματοβαμμένα σημεία της ιστορίας μας που δεν διδάσκονται στα σχολεία.

13 comments:

ATHENA said...

ΦΕΥ...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΧΗ ΧΩΡΙΣ ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΘΩΩΝ ΑΙΜΑ

ONOMATODOSIA said...

δυστυχως...

Yellow Kid said...

Δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Οποιαδήποτε σφαγή είναι φόνος.

Μπαμπης Ζαβος said...

Σκληρή η κρητικοί σου Ουφρουσλάαγε.
Σκηρή και ανελαίητη.


προς την ΑΘΗΝΑ: κυρία μου! τι πλάτη! τι πλάτη! δείξτε μας και το πρόσωπο!

Μπαμπης Ζαβος said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Η ιστορία είναι υποκειμενική.
Πρέπει να μαθαίνουμε τα λάθη μας;

Yellow Kid said...

Πρέπει να μάθουμε πως ΠΟΤΕ δεν θα μάθουμε;

Urfurslaag said...

Γιατί μας πιάνει μια αγωνία να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα;

Αλλά είναι πολύ σημαντικό να ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. Με κάθε (ψυχικό) κόστος.

TRAVAGIA said...

Το ζήτημα πιστεύω είναι και θα μιλήσω με τσιτάτα (μπορεί να μου τη σπάνε , αλλά συνεισφέρουν στην οικονομία λόγου) ότι 1ον θα μπορούσε να γίνει αλλιώς;
2ον Μήπως δεν είναι η βία η μαμή της ιστορίας;
3ον έτσι κι'αλλιώς όλοι δεν θα πεθάνουμε μια μέρα
4ον γιατί να είναι αυτό κακό;
5ον την ιστορία αν δεν την γράφουν οι νικητές τότε ποιός;
6ον τι αξία έχουν οι ανθρώπινες ζωές μπροστά στην απελευθέρωση από τον ζυγό της σκλαβιάς
7ον κατά πόσο μπορεί να είναι αθώοι οι κατά περίπτωση εμπλεκόμενοι; ,ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΘΩΟΙ, είμαστε όλοι συνένοχοι -πάντα ήμασταν και πάντα θα μαστε .
8ον όταν η διεθνής των εκδορωσφαγέων βομβαρδίζει τα τοπικά χασάπικα, εσυ, με ποιόν είσαι;
9ον υπάρχουν ή δεν υπάρχουν δίκαιοι και άδικοι πολέμοι-αμυντικοί -εθνικοαπελευθερωτικά μέτωπα κτλ.
10ον μόνο τα χημικά όπλα, τα βιολογικά, και η γκιλοτίνα, θεωρώ πως είναι πολιτισμένα -καθώς πρέπει,αλλά παίζανε τέτοια κονδύλια το 1821?

Η βαρβαρότητα από μεριάς των καταπιεσμένων είναι μια υγειής αντίδραση στη συσσωρευμένη βαρβαρότητα που ιστορικά δεν άγγιξε καθόλου τους ραγιάδες ούτε τον κλήρο της εποχής παρά μόνο όσους αντιστέκονταν , αυτοί ήταν οι τρελοί ,οι ξυπόλυτοι, οι ουτοπιστές , οι άλλοι ήταν οι ρεαλιστές οι συμβιβασμένοι, οι γενίτσαροι, οι λογικοί ....

δε ξέρω , διαλέξτε και πάρτε
(εγώ προτιμώ τους πρώτους)

Anonymous said...

Ama perigrapseis kai mia sfagi twn tourkwn (den mporouses na vreis kamia e?) tote 8a apodexto oti oute tourkos eisai oute ellinas.

To provlima pantos den einai oti perigrafeis ena peristatiko (sxetika swsta). To provlima einai oti eisai anikanos na eksetaseis tin istoria me ta dedomena tis epoxis, xrisimopoieis ta ypokeimenika kritiria tou simera kai kataligeis se simperasmata lan8asmena.

Urfurslaag said...

@ travagia & thripa:

Σκέφτομαι πολύ σοβαρά αυτά που λέτε και θα τα λάβω σοβαρα υπ'όψιν μου σε επόμενα ποστ. Δεν μπορώ πάντως να μη σημειώσω την απολογητική διάθεση που έχουμε απέναντι στα δικά μας εγκλήματα και την ευκολία που στιγματίζουμε τα εγκλήματα των άλλων.

Urfurslaag said...

@ τελευταίος anonymous:

ante gamisoy malaka poy tha moy peis esy ti eimai h ti mporo na vro.
Kai den eisai se thesi na krineis an einai sosta ta symperasmata moy aplos kai mono giati eisai ena ilithio proion aimomixias poy den toy kovei arketa gia na katalavei ti ginete gyro toy.

Ama vgaleis tis paropides apo ta matia kai to xeri apo to poyli soy tha katalaveis pio einai to provlima.

Mexri tote ftys'ta mpoytia soy.

Anonymous said...

Και κάτσε τώρα εσύ και γράφε ελεύθερα το blog σου και κάνε την σούπερ ουάου κριτική σου για την απελευθέρωση οποιασδήποτε χώρας από τον ζυγό κατακτητών.
Και σόρρυ δηλαδή που δεν τους ζήτησαν την άδεια να απελευθερωθούν από πάνω.


Μήπως με τα παραπάνω δηλώνω πως μου αρέσει η αιματοχυσία; όχι, φίλε μου, καθόλου δεν μ' αρέσει. Αλλά μην ξεχνάς πως χάρη σε αυτούς είμαστε τώρα ελεύθεροι. Κοινότυπο αλλά so true, που λένε και στο χωριό μου.
Οπότε την επόμενη φορά που θα καθίσεις να γράψεις ένα νέο ποστ (κι εγώ που θα καθίσω να το διαβάσω αντίστοιχα) μάθε τι σημαίνει σεβασμός, γιατί χάρη στον θάνατο κάποιων, κοιμόμαστε εμείς ήσυχοι. Και στην τελική, ναι, και στον θάνατο των τότε κατακτητών.

Life's a bitch, no?

Έλεος, πια.