Wednesday, June 10, 2009

Ο Ουρφ και ο Ελντίν στο Τάπερ τιβί την Πέμπτη 11 Ιουνίου.

.





.

5 comments:

Anonymous said...

Oυρφους, άλλος ένας αργόσχολος ρεμπεσκές της αριστεράντζας καβάντζας του συστήματος...

Urfurslaag said...

ωχ! ποιός μπαγάσας με κάρφωσε?

Ναυτίλος said...

Νομίζω, αν μου επιτρέπεται να πω, πως το πρόβλημα δεν είναι οι θρησκείες καθαυτές το πρόβλημα, αλλά το κατά πόσον αφήνουμε αυτές να επηρεάζουν τις σχέσεις μας και την όποια ηθική μας στάση στις διαπροσωπικές, και δη, διαπολιτισμικές μας επαφές.

Επειδή έχω διαβάσει τόσο την Βίβλο, όσο και το Κοράνι, άλλα και κείμενα άλλων θρησκειών, θα πω πως άμα κάτσουμε να κοντραριστούμε στο ποιο απ’ τα δύο είναι πιο βίαιο, ή αναχρονιστικό κ.τ.λ., θα μπλέξουμε σε μια ατέλειωτη κόντρα του στυλ: «ο δικός μου ο μπαμπάς την έχει πιο μεγάλη και θα σε κάνει ντά!» Έλεος, δεν είναι αυτό το θέμα. Νομίζω, για παράδειγμα, πως άμα ένας μουσουλμάνος πάρει το Λευιτικό από την Βίβλο, θα έχει να λέει πράγματα κατά του χριστιανισμού για έναν μήνα. Οπότε ας μην μπλέξουμε σ’ αυτή την μάταιη συζήτηση.

Οπότε, αν μου επιτρέπεται, θα θέσω μερικά άλλα ερωτήματα προς συζήτηση φίλτατε Ourf:

1.
Κατά πόσον πιστεύει η Μουσουλμανική κοινότητα πως οι Ευρωπαίοι, και γενικότερα οι δυτικοί, ευθύνονται για την άσχημη οικονομική κατάσταση των περισσότέρων μουσουλμανικών κρατών ανά την υφήλιο (πλην σπανίων εξαιρέσεων όπως Σ. Αραβία κ.λπ.), που είναι ουσιαστικά ο κύριος λόγος που αναγκάζονται να εκπατριστούνε και να κινηθούνε προς δυσμάς; Πιστεύουν πως κατά κάποιον τρόπο παίρνουν εκδίκηση από τους δυτικοευρωπαίους με την «εισβολή» στα πάτρια εδάφη τους;

2. Ποια η άποψη των Μουσουλμάνων για την όποια ανοχή που δείχνουν μουσουλμανικά κράτη σε χριστιανικές μειονότητες που έχουν εντός τους; (Είναι γνωστό, νομίζω, πως κάποιες χριστιανικές μονές λειτουργούν σε μουσουλμανικά κράτη όπως συμβαίνει στην Αίγυπτο, το Ιράν κ.λπ.)

3. Νομίζω, και αυτό αποτελεί προσωπική άποψη λόγο της συμβίωσης μου με τον ντόπιο μουσουλμανικό πληθυσμό της Ξάνθης (όπου ο μισός πληθυσμός του νομού είναι μουσουλμανικός), πως η «Μουσουλμανοφοβία» των Ελλήνων είναι απόρροια της τουρκοκρατίας. Οι περισσότεροι Έλληνες είναι αρνητικοί στο Ισλάμ γιατί αυτομάτως το συγχέουν και το ταυτίζουν με την περίοδο της Τουρκοκρατίας, ενώ όταν μιλάνε για τους άραβες και τον πολιτισμό τους, με έννοια εθνολογική, δείχνουν να έχουν περισσότερο σεβασμό και να είναι λιγότερο αρνητικοί. Το έχει παρατηρήσει ποτέ αυτό η μουσουλμανική κοινότητα; Σκέφτηκε ποτέ να κάνει κάτι ώστε να αμβλύνει αυτή την σύγχυση;

4. Ορθά ανέφερες στο βιεντάκι σου πως μέχρι τον 12-13 αιώνα Μ.Κ.Χ. οι άραβες και το Μακρέμπ γενικότερα, ήταν περιοχή όπου αναπτύχθηκε η φιλοσοφία, η ιατρική, τα μαθηματικά, και άλλες επιστήμες· γενικώς, το Ισλάμ δεν ήταν τόσο «φονταμελιστικό» και «ακραίο» όπως το νοούμε σήμερα. Η μεταστροφή αυτή συμβαίνει ουσιαστικά, λίγο μετά τις πρώτες σταυροφορίες. Μήπως, λέω, αυτή η εξωτερική εισβολή, ανάγκασε την Ισλαμική κοινωνία να γίνει πιο συντηρητική και «αναχρονιστική»; Δεν είναι γνωστό πως όταν μιά κοινωνία νιώθει πως απειλείται, αμέσως γίνεται πιο «σκληρόπετση» και συντηρητική, αμυνόμενη απέναντι στο «εισβάλλων ξένο»; Λαμβάνοντας αυτό ως δεδομένο, δεν νομίζει η Μουσουλμανική κοινότητα πως η απότομη μετακίνηση μουσουλμανικού πληθυσμού προς δυσμάς, επιφέρει παρόμοια επίδραση στον ντόπιο χριστιανικό πληθυσμό;

Ναυτίλος said...

(Αναγκάστηκα να σπάσω στα δύο το comment μου γιατί ήταν πολύ μεγάλο κι’ έβγαλε error ο blogger)


Και τώρα στο ζουμί:

5. Κατά πόσο πιστεύει ο μουσουλμάνος πως φιλοξενούμενος σε «ξένο» έδαφος, έχει το δικαίωμα να «πιέζει» ντόπια ήθη και έθιμα για να μην νιώθει πως προσβάλετε η δική του θρησκεία; Για παράδειγμα θα αναφέρω την αγανάκτηση των Λονδρέζων όταν μιά χρονιά (μου διαφεύγει αυτή η στιγμή) ζητήθηκε από την ντόπια μουσουλμανική κοινότητα να ΜΗΝ στολιστεί η πόλη με χριστουγεννιάτικα δέντρα κ.λπ, γιατί «πρόσβαλε» τα θρησκευτικά τους πιστεύω. Τότε είναι που ο ντόπιος πληθυσμός, ένοιωσε πως ήταν πλέον ξένος στον τόπο του και αγανάκτησε. Εν τέλει, πού μπαίνουν τα όρια τις επιβολής του σεβασμού της διαφορετικότητας της θρησκείας; Στο σπίτι, στην γειτονιά, κάπου αλλού; Θα ήθελα μία γνώμη. Για παράδειγμα θα αναφέρω το ανάποδο. Θα δεχότανε μουσουλμάνος σε μουσουλμανικό κράτος να αλλάξει τις συνήθειες του λόγο έντονης παρουσίας χριστιανικού πληθυσμού, του στυλ: να μην καλεί ο Ιμάμης από το τζαμί για προσευχή 5 φορές την ημέρα γιατί «τους προσβάλει» αυτό;

6. Ως ποιόν βαθμό είναι πρόθυμος ο μουσουλμάνος πιστός να κάνει «πίσω», να κάνει κάποιες υποχωρήσεις όσον αφορά τον δογματισμό της πίστεώς του, προκειμένου να ενσωματωθεί στην ντόπια αλλόθρησκη κοινωνία; Κι’ αντιστρόφως, ποιές απαιτήσεις έχει από την ντόπια αλλόθρησκη κοινωνία όσον αφορά τις υποχωρήσεις της στα δικά της θρησκευτικά ήθη και έθιμα; Παράδειγμα: Θα θεωρούσε προσβολή μία δημόσια λιτανεία κάποιας θρησκευτικής εικόνας από τον ντόπιο πληθυσμό, σύμφωνα με τα έθιμά της, στην γειτονίά του όπου υπάρχουν αρκετοί μουσουλμάνοι, αλλά υπάρχει κι’ ένα μικρό χριστιανικό ποίμνιο που επιθυμεί την τέλεση του θρησκευτικού εθίμου; Αν όχι, θα θεωρούσε δικαίωμά του να κάνει παρόμοια δημόσια θρησκευτική εκδήλωση;

7. Θα ήθελα, αν είναι δυνατόν, να μας εκθέσουν ανοιχτά και άμεσα τα κύρια αιτήματα τους. Τί ακριβώς ζητάει η μουσουλμανική κοινότητα από τους παρακάτω χωριστά: Έλληνες πολίτες, τον απλό πολίτη δηλαδή, τον λαό· το Ελληνικό κράτος ως οργάνωση, ως κρατική-διοικητική οντότητα· και τέλος, την Ελληνική εκκλησία. Με ποιό από τα παραπάνω νομίζει πως έχει τα περισσότερα προβλήματα, ποιές εικάζει είναι οι αιτίες αυτών, και τέλος, ποιές οι λύσεις που προτείνει ή σκέφτεται.


Έχω κι’ άλλα ερωτήματα αλλά νομίζω πως αυτά φτάνουν για τώρα. Εύχομαι να μην σου τά ’πρηξα φίλτατε Ourf. Αδημονώ να έρθει η Πέμπτη και να παρακολουθήσω ζωντανά στο τάπερ-τίβι (θα έχει και τελεμάρκετινγκ;)

:-D

Ναυτίλος said...

...και ξάφνου κάποιος μου σφυρίζει πως η εκπομπή δεν είναι για την Πέμπτη που μας έρχεται άλλη γι’ αυτήν που μας πέρασε... Γαμώ το!! Θέλω γυαλιά!!