Tuesday, April 8, 2008

Σκληρός κόσμος-Σκληρή τέχνη

.

"Το δυο χιλιάδες έξι που όλα είναι μουνί
Προτιμώ να σας ξυπνάω απ΄το να πουλάω φωνή"
ΤUS




"Helena"
Marco Evaristti






"Υπάρχει ένας ελέφαντας στο σαλόνι (παγκόσμια φτώχια)"
Banksy



"Camel VI, VII, VIII"
wood, steel, burlap, polyurethane, animal skin, wax, oil paint
Nancy Graves


Ζούμε σε δύσκολους καιρούς. Όχι μόνο λόγω της τεράστιας οικολογικής καταστροφής που μας απειλεί αλλά και λόγω των νέων δεδομένων του παγκόσμιου χωριού στο οποίο ζούμε πλέον.

Δεν ζούμε πια σε απενοχοποιημένες εποχές όπου μας ενδιέφερε η δική μας τύχη, άντε και της οικογένειας μας, άντε και της χώρας μας. Τώρα συμπολίτες μας είναι όλη η ανθρωπότητα. Τα ανθρώπινα δικαιώματα - μια κατάκτηση μόλις του προηγούμενου αιώνα- είναι κάτι που μας αφορά όλους και μας ενδιαφέρει να εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο, όχι μόνο στην χώρα μας.

Έννοιες όπως η παγκόσμια φτώχεια δεν υπήρχαν πριν λίγα χρόνια. Η ψαλίδα των ανισοτήτων έχει ανοίξει πρωτόγνωρα και ο αδίστακτος κόσμος των εταιριών έχει αρχίσει να δείχνει το φρικτό πρόσωπό του.

Μέσα σε αυτό το χάος οι καλλιτέχνες έχουν γνωρίσει μια πρωτοφανή απελευθέρωση. Ελεύθεροι πια από τα δεσμά της εκκλησίας ή την οικονομική εξάρτηση από μαικήνες μπορούν να αρθρώσουν ένα καινοφανή λόγο δίνοντας λογαριασμό μόνο στον εαυτό τους.

Ο καλλιτέχνης σήμερα έχει αρκετούς δρόμους να διαλέξει. Μπορεί να γίνει ένας ερημίτης όπου αδιαφορώντας για τα εγκόσμια να φτιάχνει μια ασύγχρονη προς την κοινωνία τέχνη που να αφορά μόνο τον εαυτό του.

Μπορεί να επιλέξει να γλύφει το κατεστημένο και να διεκδικήσει τα αγαθά που μπορεί να απολαύσει πουλώντας την συνείδησή του μαζί με τα έργα του.

Ή μπορεί να επιλέξει τον δυσκολότερο δρόμο, να κάνει μια συγχρονισμένη με την σκληρή κοινωνία μας, να κάνει μια τέχνη καθρέφτη της κοινωνίας μας. Αυτό που θα δείξει αυτός ο καθρέφτης θα είναι σχεδόν κατά κανόνα σκληρό και δυσάρεστο.

Τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει οφείλουν να είναι συγχρονισμένα και αυτά με την κοινωνία αλλά και να μην αγνοούν τις ανακαλύψεις που έχει κάνει η τέχνη και η τεχνολογία μέχρι τώρα. Το πινέλο και ο καμβάς είναι πολύ γοητευτικά αλλά δύσκολα δικαιολογούν την ύπαρξη τους πλέον.

Μετά την εννοιολογική τέχνη όπου επέτρεψε κάθε μέσο αρκεί να εξυπηρετεί την έννοια, μόνο ναίφ καλλιτέχνες θα αυτοπεριορίζονταν στα παραδοσιακά μέσα. Έτσι η χρήση ζωντανών πλασμάτων, εκκρίσεων, ή και του ίδιου του σώματος του καλλιτέχνη είναι απολύτως νομιμοποιημένα από την καλλιτεχνική κοινότητα.

Η θεματολογία έχει απελευθερωθεί πλήρως και αυτή. Ένας καλλιτέχνης μπορεί να μιλάει για τα σκατά του ή για την παγκόσμια φτώχεια και να κάνει και στις δύο περιπτώσεις "υψηλή τέχνη".

Η κοινωνία μας όμως μέσα στην ακατάσχετη ηθικολογία της, την άγνοια ή την υποκρισία της θα προσπαθήσει να θέσει φραγμούς στα κακά παιδιά των καλλών τεχνών. Επική είναι η κοτσάνα του μέγιστου έλληνα λογοκριτή της τέχνης πως "η ελευθερία στην τέχνη περιορίζεται από τον νόμο και το κοινό γούστο"

Οι νόμοι και το κοινό γούστο μπορεί να προσπαθήσουν να περιορίσουν την τέχνη όπως με τις περιπτώσεις του Γκόγια και του Βαν Γκογκ αντίστοιχα αλλά οι καλλιτέχνες πάντα θα βρίσκουν τον τρόπο τους να σπάνε αυτά τα φράγματα.

Ευτυχώς.



Σημείωση:
Είναι καθοριστικής σημασίας ένα έργο να το δούμε και όχι να μας το περιγράψουν. Η περιγραφή ενός έργου είναι ένα άλλο έργο από μόνο του. "Το να μιλάς για ζωγραφική είναι σαν να χορεύεις για αρχιτεκτονική"Steve Martin

Σημείωση 2:
Οι τρεις εικόνες είναι τρεις διαφορετικές μορφές κακοποίησης ζώων για την τέχνη. Την τρίτη την παραθέτω διότι έχει χρησιμοποιηθεί δέρμα ζώων.

Update: Η Λολίτα μιλάει με τον Βάργκας...απίστευτο και όμως αληθινό!

19 comments:

λολιτα said...

ουρφ?
τι φοβερο κειμενο!


p.s:σε ευχαριστω για το λινκ!

Lucha Libre said...

Πράγματα που για τους καλλιτέχνες είναι αυτονόητα λόγω της θεωρητικής/ιστορικής κατάρτισης αλλά κυρίως λόγω της ίδιας της δουλειάς, δεν εξηγούνται εύκολα. Και το λέω αυτό χωρίς ψωνοελιτισμό, γιατί όσο απαραίτητη κι αν μου ήταν πάντα η τέχνη, την έχω και χεσμένη ταυτόχρονα.
Διχάζομαι.Ο ελέφαντας του Banksy είναι μια εκπληκτική εικόνα, αναμφίβολα δυνατότερη από μια ζωγραφιά που θα 'δειχνε το ίδιο- αλλά δεν μπορώ να μη σκεφτώ τι μας φταίει ο ελέφαντας για τις παπαριές τις δικές μας.
Νιώθω τελικά μέσα μου μια σαφή διαφοροποίηση της ιδιότητας του καλλιτέχνη με τις αξίες της καθημερινότητάς μου - άρα αδυνατώ να προσεγγίσω τέτοια έργα σε άλλο επίπεδο πέρα απ' το αισθητικό.
Δεν επιθυμώ την τέχνη κομ-ιλ-φο και τρε ζολι, και ναι, ο καλλιτέχνης πρέπει να κάνει τα δύσκολα εκείνα βήματα που κανείς άλλος δεν κάνει και μας πάνε σε άλλα επίπεδα αντίληψης της πραγματικότητας - αλλά τη χωρίς συναίνεση ή ευθύνη σκληρότητα δε μπορώ να την ασπαστώ ούτε για την τέχνη, ούτε πουθενά. Ναι, δεν το αρνούμαι, έχω όρια, και χαίρομαι που αυτή η κουβέντα με κάνει να το συνειδητοποιώ.
Ουφ, λογοδιάρροια πάλι.ας μου δέσει κάποιος τα χέρια.

ATHENA said...

1. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ

ΠΑΛΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΤΟΥ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ.

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΑΙΚΗΝΑ ΠΑΡΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΛΕΓΜΑ ΚΛΙΚΩΝ, ΤΕΧΝΟΚΡΙΤΙΚΩΝ, ΓΚΑΛΛΕΡΙΣΤΩΝ ΚΛΠ.

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΡΗΜΙΤΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΣ)

2. ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΖΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ (ΡΑΓΔΑΙΑ , ΛΕΜΕ) ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.


3. ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΣΚΛΗΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΛΗΡΗ ΤΕΧΝΗ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΔΡΟΜΣΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΛΥΦΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΤΟΥ, ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΓΚΑΛΛΕΡΙ ΤΟΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ;-)

4. ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΜΕ ΤΟ ΠΙΝΕΛΟ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ Η ΓΚΑΜΑ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟ ΝΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΟΙ ΝΑΙΦ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΙΝΕΛΟ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΑΦΟΡΙΣΤΙΚΟ...

5. Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΑΝΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΤΑΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

6. ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΥΙΜΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ Η ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΗ
ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΚΤΟΝΟΝΤΑΣ Ο ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ, Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΝΑΙ, ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΦΡΑΓΜΑΤΩΝ, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΟΜΩΣ ΕΣΠΑΣΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΦΡΑΓΜΑ...



ΥΓ, ΕΝΝΟΙΕΣ ΟΠΩΣ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΤΩΧΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΗΡΧΑΝ, Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΤΩΧΙΑ ΟΜΩΣ ΥΑΠΡΧΕΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΚΟΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ Η ΨΑΛΙΔΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥΥΥ ΠΙΟ ΑΝΟΙΧΤΗ, ΜΟΛΙΣ ΤΟΝ 20 ΑΙΩΝΑ ΕΚΑΝΕ ΛΙΓΟ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ KAI ΞΑΝΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΡΑΒΑ, ΦΕΥ


ΤΟ ΕΛΕΦΑΝΤΑ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΠΙΠΟΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΚΑΜΠΟΣΑ ΤΣΙΡΚΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ -ΠΡΟΑΦΝΩΣ ΔΝΕ ΤΟ ΕΠΙΚΡΟΤΩ- ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Ο ΜΠΑΝΣΚΥ ΕΚΑΝΕ ΚΑΤΙ ΦΟΒΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ.

ΤΟ ΕΡΓΟ THΣ GRAVES ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΑΧΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΖΩΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΗΔΗ ΝΕΚΡΑ ΖΩΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥΤΟΥ ΦΟΝΟΣ.

ΤΑ ΣΚΕΥΗ ΜΟΥ (ΤΑ ΕΠΙΧΡΥΣΑ;-)

Anonymous said...

χαλαρά ένα από τα πιο ηλίθια κείμενα που έχω διαβάσει ποτέ.

αλλά βέβαια αν είσαι πούστης άσχημος ηλίθιος αμόρφωτος και αποτυχημένος όπως ο urfurslaag τέτοιες παπαριές θα λες.

ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΧΝΗ Ο ΠΑΠΑΡΑΣ....

Anonymous said...

χαλαρά ένα από τα πιο ηλίθια κείμενα που έχω διαβάσει ποτέ.

αλλά βέβαια αν είσαι πούστης άσχημος ηλίθιος αμόρφωτος και αποτυχημένος όπως ο urfurslaag τέτοιες παπαριές θα λες.

ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΧΝΗ Ο ΠΑΠΑΡΑΣ....

Anonymous said...

όπως δήλωνε ο Ταμπάκης λαικός τραγουδιστής έτσι δηλώνει και ο urfurslaag 'καλλιτέχνης'.

το μάθαμε τώρα το παραμυθάκι, όποιος δεν μπορεί να κάνει κάτι όμορφο και γενναίο στη ζωή του, δηλώνει 'καλλιτέχνης' για να αποσείσει το αβάσταχτο αίσθημα κατωτερότητας και μειονεξίας που τον κατατρύχει.

ρε ουστ σάπιε....σταμάτα να ευνουχίζεις την τέχνη και να την κάνεις σαν τα μούτρα σου.
ξεκόλλα μη μας σπας τα νεύρα, είσαι πολύ ρηχός άνθρωπος για να ασχοληθείς με κάτι τέτοιο.
βρες να ξεσπάσεις πουθενά αλλού από το απίστευτο ΚΕΝΟ σου.

urfurslaag είσαι ο Ταμπάκης της καλλιτεχνίας.-

Urfurslaag said...

Καλημέρα Μάνο...

Urfurslaag said...

Γιατί δεν αφήνεις τον άλλο σου ευτό να μιλήσει; Ο Τόλαρος μπορεί να είναι ένας αφελής φασίστας αλλά είναι κάπως πιο ανοιχτος στον διάλογο...

Anonymous said...

και επειδή τόλμησες να χρησιμοποιήσεις και την έννοια της 'επαναστατικότητας'(ήμαρτον άλλη μια λέξη που τη μόλυνες με το σαφρακιασμένο στόμα σου) άκου και τούτο ντεμεκ αντιδραστικέ:

αν δε γίνεις πρώτα ομαλός συνηθισμένος ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΣ δε θα γίνεις ποτέ καλλιτέχνης.
όλοι οι καλλιτέχνες(οι original, όχι τα άσχημα μικροπρεπή κομπλεξικά σάψαλα σαν του λόγου σου) ήταν ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΙ και τίποτ'άλλο.

βάλτο καλά στην κούτρα σου ο πνευματικός αυνανισμός σου(γιατί η προφανής έλλειψη ερωτικότητας και δυικότητας που σε διακρίνει καθιστά τη διανοητική συνουσία αδύνατη) δεν είναι τέχνη.

αυτά.

Urfurslaag said...

Αντε τυχερούλη Μάνο, σου αφιέρωσα και ολόκληρο ποστ...σε εσένα και στη μαμά σου :-)

Anonymous said...

Το να συγχέεις τον Βαν Γκογκ με καλλιτέχνες - καθίκια στην κυριολεξία της λέξης, που καλλιτεχνοποιούν τα περιτώματα τους, δείχνει πως αγόρασες εισιτήριο γιά λάθος τραίνο. Ετσι εξηγείτε και η τοποθέτηση σου στο θέμα HABACUC. Δεν ξεκαβαλάτε λίγο τον ιπτάμενο δίσκο, να προσεδαφιστείτε στη ζωή, εσείς οι "καλλιτέχνες" πριν χαθείτε τελείως στο στερέωμα και δεν σας βρίσκει κανείς???
ΑΡΚΟΥΔΑ.

Urfurslaag said...

Μα ακριβώς όταν οι καλλιτέχνες ξεκαβαλάνε από τον ιπτάμενο δίσκο τότε καθρεφτίζουν την ζωή όπως είναι και όχι ωραιοποιημένα. Και το καθρέφτισμα αυτό δεν σας αρέσει και γκρινιάζετε...

Μωρε ιπτάμενος δίσκος και πάλι ιπτάμενος δίσκος...
:-)

Anonymous said...

θεωρώ πως διατελείς εν συγχίσει, φίλτατε. Κι επειδή νομίζεις πως έμαθες δυό πραγματάκια περί Τέχνης, πιστεύεις πως οι άλλοι είναι αδαείς ή χθεσινοί. Δεν θα ξανασχοληθώ μαζί σου μα φιλικά θα σου επαναλάβω πως έχεις πάρει λάθος τραίνο, ή ότι άλλο...
ΑΡΚΟΥΔΑ.

Anonymous said...

Ανώνυμε, προφανώς έχετε προηγούμενα με τον Urfurs, τα οποία δε με αφορούν. Ωστόσο, θα ήθελα να σημειώσω ότι τόσο το ύφος όσο και το ήθος των σχολίων σου αποδεικνύουν περίτρανα ότι δυστυχώς κάποιοι από εμάς δεν κατάβηκαν ποτέ από το δέντρο.

Καλό Μεσαίωνα.

Pastaflora said...

Απέναντι στην απανθρωπιά, η δική μας αντίσταση θα έπρεπε να είναι η αγάπη. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι αντί να αφήσει κάποιος μια ψυχούλα να πεθάνει μαρτυρικά, αναπαράγοντας την απανθρωπιά που λέει ότι θέλει να στηλιτεύσει, συμμετείχε κι ο ίδιος στην περφόρμανς αλλά με τρόπο θετικό: ταϊζοντας, αγκαλιάζοντας, φροντίζοντας το βασανισμένο σκυλάκι μπροστά στα μάτια των "φιλότεχνων". Με δυο λόγια προσφέροντας ουσιαστική αγάπη και συμπαράσταση, δρώντας ουσιαστικά και αλλάζοντας το πεπρωμένο του.

(σόρι για το κόπι πέιστ του σχολίου μου, αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να το γράψω καλύτερα)

Urfurslaag said...

Πασταφλώρα οι γυναίκες θα σωσετε τον κόσμο... Αν υπάρχει μια ελπίδα είσαστε εσείς. Δυστυχώς η δική μας βίαιη και επιθετική φύση μας αναγκάζει να συμπεριφερόμαστε επιθετικά όσο και αν προσπαθούμε να το καταπολεμήσουμε.

(Σε ευχαριστώ για το πέιστ του σχολίου μακάρι να έβλεπα πιο συχνά τέτοια)

Rodia said...

"..να κάνει μια τέχνη καθρέφτη της κοινωνίας μας. Αυτό που θα δείξει αυτός ο καθρέφτης θα είναι σχεδόν κατά κανόνα σκληρό και δυσάρεστο."
Αρα, δικαιως ο καλλιτεχνης εδεσε το σκυλι και το αφησε νηστικο να βλεπουν οι φιλοτεχνοι θεατες το δυσαρεστο θεαμα και να καθρεφτιζονται... ΦΡΙΚΗ λεμε

Θα ξαναρθω παντως, πολυ ενδιαφεροντα τα γραφομενα.
..επισημαινω οτι εχω παψει εδω και χρονια να χρησιμοποιω πινελο: μεταλλικες σπατουλες, οδοντοβουρτσες, σφουγγαρια, βιδες, και ο,τι βαλει ο νους σου..

..και κατι αλλο, αυτο που με εφερε εδω: Η αρχιτεκτονικη μπορει καλλιστα να χορευτει! :)

Anonymous said...

Γεια! Μου φαίνεται σε κλέβουν ολίγον http://www.lifo.gr/blogs/u2578/9625.html

Anonymous said...

www.arelis.gr
περιεχει σειρα αρθρων για ελληνικη και μοντερνα ξενη τεχνη και ερωτονομικον
που απαγορευθηκε στην ελλαδα