Monday, December 3, 2007

Με αυτόν τον Πλεύρη κοιμήσου


Διάβασα ένα κείμενο με αφορμή την δίκη του Πλεύρη που έχουν μάλιστα αναδημοσιεύσει διάφοροι φίλοι μπλόγκερ (με των οποίων τις θέσεις συμφωνώ κατά κανόνα) και πραγματικά τρόμαξα. Να ξεκαθαρίσω αρχικά ότι βρίσκω τον Πλεύρη έναν βαρετό παλιομαλάκα από αυτούς που εύχεσαι να υπάρχει η κόλαση για να ψήνονται αιωνίως. Οι θέσεις του δεν είναι τίποτα άλλο απο χονδροειδή ψέμματα και παραποιήσεις της ιστορίας, ένας συρφετός από κομπλεξικές και μισαλλόδοξες βλακείες διανθισμένες με χιούμορ πενταήμερης. Μέχρι εδώ όλα καλά.

Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι "έχει δικαίωμα να λέει ότι θέλει απολύτως ελεύθερα και χωρίς νομικές συνέπειες". Με φρίκη συνειδητοποίησα ότι διάφοροι φανατικοί υπέρμαχοι της ελευθερίας της έκφρασης και των δικαιωμάτων του ανθρώπου απαιτουν την καταδίκη του με μια σειρά από αφελείς δικαιολογίες. Παιδιά, ψυχραιμία, κάτι έχουμε μπερδέψει εδωπέρα. Όταν πάγια αιτήματά μας είναι η ελευθερία της έκφρασης και διεκδικούμε το δικαίωμα να λέμε (όχι να κάνουμε) ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι, όταν μάλιστα επιλέγουμε τα μπλογκ για να εκφράσουμε τις απόψεις μας ακριβώς γιατί εδώ έχουμε περισσότερη ελευθερία από οπουδήποτε αλλού πως δεν διεκδικούμε τα ίδια δικαιώματα και για τον Πλεύρη; Θέλουμε κατάργηση της λογοκρισίας μόνο για μας αλλά οι μαλάκες να το βουλώσουν; Τι δύο μέτρα και δύο σταθμά είναι αυτά;

Όταν η ελευθερία περιορίζεται τότε αυτομάτως καταργείται. Δεν υπάρχει λίγη ελευθερία όπως δεν υπάρχει λίγη εγκυμοσύνη. Ναι, πράγματι με το υπάρχον νομικό σύστημα ο Πλευρης επιτρέπεται να δικαστεί. Αυτό δείχνει την αδυναμία του συστήματος, τα κενά στη δικαιοσύνη και το έλλειμμα δημοκρατίας που τελικά καταλήγουν σε ακρότητες όπως η πιθανή απαγόρευση του Μπομπ του Σφουγκαράκη ή την υπόθεση Μπλογκμι. Και αυτή η ελευθερία κατα κανόνα ζητάμε να την περιορίσουμε για χάρη της ασφάλειας... Ποιός ήταν ο τύπος που έχει πει ότι μια κοινωνία που θυσιάζει μέρος της ελευθερίας της για χάρη της ασφάλειας, δεν της αξίζει τίποτα από τα δύο;

30 comments:

Balidor said...

Το πως θα συμπεριφερθείς σε κάποιο φασιστοκαρ**λη ειναι περίεργο θέμα.

Ένας φίλος bloger είχε θέσει ένα θέμα: "Μπορεις να συζητήσεις με αυτα τα άτομα";;;

Εγω ακόμα δεν εχω καταλάβει πως σκέφτονται, με τρομάζει, ανατριχιάζω ώρες ώρες...
και φοβάμαι, γιατί νιώθω ότι είναι πολλά τα άτομα εκεί έξω!

λολιτα said...

νομιζω ουρφ οτι θιγεις ενα φλεγον ζητημα γιατι οντως αν προασπιζομαστε την απολυτη ελευθερια του λογου και θελουμε να καλουμαστε δημοκρατες δεν εχουμε κανενα δικαιωμα να μηνυουμε καποιον επειδη λεει οτι μαλακια του κατεβει...τοτε εφενος εξισσονομαστε με εκεινον, αφετερου του στερουμε το δικαιωμα του ελευθερου λογο!

tink said...

Εντάξει, απλό είναι.
Ο καθένας είναι υποχρεωμένος (το οτι είναι ελεύθερος το θεωρώ δεδομένο) να λέει αυτά που θέλει χωρίς να φτάνει σε δικαστήρια και ιστορίες. Δεν εξαιρείται απο αυτό κανένας μαλακοπλεύρης.
Και ας σταματήσει πια αυτό το "είναι επικύνδινος ο πλεύρης" και ο κάθε φασιστομουτρος, διότι έχει καταντήσει γραφικό. Εγώ λέω ένα "κανένας διάλογος με τους φασίστες" και τελειώνω. Και δεν είναι φασιστικό αυτό που κάνω, απλώς, ο κάθε είδους διάλογος με φασιστάκια είναι χάσιμο χρόνου κι εγώ δεν έχω χρόνο για χάσιμο.

δατς ολ

αμμος said...

Ουρφ νομίζω ότι η κρίσιμη διαφορά είναι η παρότρυνση σε βίαιες πράξεις. Δεν μπορώ να αναγνωρίσω ελευθερία της έκφρασης σε κάποιον που παρευρίσκεται σε ένα καυγά ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα και φωνάζει "σάπισε την στο ξύλο, δεν καταλαβαίνουν αλλιώς αυτές"

αμμος said...

Πέραν αυτού του συγκεκριμένου, δημοκρατία έχουμε, ο καθένας ας λέει ότι μαλακία του κατέβει κτλ.

Urfurslaag said...

@ Balidor: Να μη φοβάσαι καθόλου, εμεις είμαστε περισσότεροι. Και ναι, μπορείς να συζητήσεις μαζί τους κυρίως με αυτούς που οι απόψεις τους προκύπτουν από πλάνη ή έλειψη πληροφοριών. Με αυτούς που δεν βγαίνει άκρη είναι όσοι είναι φασίστες γιατί αποσκοπούν σε προσωπικό όφελος (Πλεύρης ή Καρατζαφύρερ)

@ Λολίτα: το έθιξα το φλέγον ο άτιμος

Urfurslaag said...

@ Τινκ: Ναι και όχι. Ο διάλογος με τους φασίστες συνήθως έχει πλάκα. Η πλάκα δεν είναι ποτέ χάσιμο χρόνου-ειναι επένδυση.

@ Αμμος: Καλώς σε ξαναβρήκα. Μου αρέσει πολύ η ανακαίνιση που έκανες στο μπλογκ σου. Τώρα με αυτά που λές εδώ διαφωνώ και με τα δύο.
Κατ'αρχάς στη δημοκρατία που έχουμε μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε εκτός από: ό,τι θίγει τα θεία, ό,τι θίγει τον πρόεδρο της δημοκρατίας και τα σύμβολα του κράτους, ό,τι απειλεί την εθνική ασφάλεια, ότι προσβάλει την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια του άλλου κλπ. Η "δημοκρατία" μας αγαπά να λογοκρίνει.

J95 said...

Εγώ λέω ένα "κανένας διάλογος με τους φασίστες" και τελειώνω.

Εσύ όμως δεν είσαι π.χ. Πακιστανός στο Αιγάλεω. Έχεις την πολυτέλεια να αλλάξεις κανάλι και να ξεχάσεις τους φασίστες.

Urfurslaag said...

@ Αμμος: Τώρα, το περί παρότρυνσης σε βίαιη πράξη είναι πραγματικά μεγάλο θέμα. Θέλω να γράψω άλλο ένα ποστ που να συμπληρώνει τουτο εδώ με αφορμή αυτές ακριβώς τις σκέψεις.

Επιγραματικά μόνο να σου πώ πως η ελευθερία για να ισχύει πρέπει να υφισταται ακέραιη. Περιορίζοντας την την καταργουμε. Και ότι η ελευθερία έχει κινδυνους και κόστος.

Ίσως το να πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε ακόμα και τόσο μαλάκες ανθρώπους σαν την περίπτωση που αναφέρεις να είναι ένα μέρος από αυτό το τίμημα...

Urfurslaag said...

J95: 1.Λατρεύω τον Μπομπ Μάρλεϊ
2.θα το εκτιμούσα πολύ αν άφηνες ένα επώνυμο σχόλιο στο από πάνω ποστ.
3. Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα διαλόγου μεταξύ ενός φασίστα και ενός Πακιστανού στο Αιγάλεω. Τίθεται μόνο θέμα νοσηλείας μετά την συνάντησή τους

Yellow Kid said...

Η προσπάθεια διαλόγου με φασίστα είναι όπως λέει ο Goscinny σαν να προσπαθέις να σκοτώσεις γάιδαρο με ξερά σύκα!!!!
Τελειώσαμε με αυτό, ελπίζω να μην θεωρηθεί προτροπή για έγγλημα γαϊδάρου, πάμ' παρακάτω:

Στο δικαστήριο αύριο, δεν θα ασχοληθούν καθόλου για το αν πρέπει να υπάρχει πλήρης ελέυθερία έκφρασης ή οχι.Δεν δικάζεται για αυτό. Ο δικαστής θα δράσει σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους περί προτροπής σε έγγλημα και πίστεψε με, το πλευρόμουτρο έχει πολλά ράμματα για την γούνα του στο συγγεκριμένο.
Για το άν πρέπει να υπάρχει ο νόμος περί προτροπής αυτό θα παιχθεί εκτός δικαστηρίου και σε τελείως θεωρητική βαση.
Προσωπικά κα θεωρητικά, δεν νομίζω πως πρέπει να υπάρχει ποινή στο πόσα κιλά μαλάκας μπορεί να μας ακούγεται κάποιος, αλλά δεν σπουδάζω Δίκαιο.
Αν θέλουμε να είμαστε ενταξει και να μην κάνουμε τους λυκειάρχες στους άτακτους μαθητές της κοινωνίας ας εκπαιδεύσουμε τον κόσμο να μήν ακούει μόνο την μία άποψη ώστε έχοντας και τις δύο υπ'οψιν, να κρίνει μόνος του την σωστή.
Δύσκολο ως ουτοπικό αυτό, Ουρφάκι, ένα το κρατούμενο!

Μου φαίνεται τόσο ειρωνικό και άδικο που το πλευρόμουτρο προκειμενου να υπερασπιστεί τον εαυτό του μπορεί να ισχυριστεί όλα όσα ισχυριζόνται οι εκφραστές της ελευθερίας, μήν πιστεύοντας τα μισά απο αυτά. Σαν να θέλει να κερδίσει τίμια με σημαδεμενη τράπουλα!!! Δυο τα κρατούμενα.

Και το τρίτο κρατούμενο:
Η Τίνκ έχει δίκιο: Πραγματικά πόσο αποτελεί κίνδυνο για την κοινωνία και τον Εβραϊκο κόσμο αυτό το σκουρασμενο φερέφωνο του Χίτλερ που είναι αυτη την στιγμη ο Πλέυρης;
Αν θέλουν να αποτρέψουνε ενα κοινωνικό κίνδυνο γιατί δεν καταγγέλουν τα ιδιωτικά κανάλια και τις διαφημιστικές εταιρίες για πλήση εγκεφάλου και ψευδείς πληροφορίες;
Α, ναι! Ο Πλέυρης τους είναι ποιο ξεκάθαρος!

Σεντόνισα αρκετα τώρα Ούρφους; Μπορώ να πάω για πιπί;

Urfurslaag said...

Καλά, στον ύπνο σου με έβλεπες και άφησες σχόλιο στις πεντέμιση η ώρα το πρωί παιδάκι μου?

Yellow Kid said...

Καλά,εσύ πεντέμιση η ώρα το πρωί κοιτάς να δείς τα σχόλια;

Urfurslaag said...

Εγω δεν ειμαι "kid"...

αμμος said...

Ουρφ έχεις δίκιο ότι η δημοκρατία μας αγαπά να λογοκρίνει, το δεύτερο σχόλιό μου περισσότερο ήθελε να δείξει ότι δεν είμαι υπέρ κάποιας μορφής αστυνόμευσης της έκφρασης, αλλά μιλούσα μόνο για το συγκεκριμένο θέμα. Στο ένα από τα δύο συμφωνούμε επομένως.
Για το δεύτερο που βάζεις, ναι θα ηταν καλό να ανέβαζες ένα κειμενάκι, τουλάχιστον εμένα θα με ενδιέφερε πολυ΄να το διαβάσω. Προς το παρόν επιμένω στη θέση μου, χωρίς επιπλέον επιχειρήματα, για να μη γίνει φόρουμ εδώ.
Μερσί για το κομπλιμάν, καλωσόρισες πίσω!

Rodia said...

Νομιζω οτι πεφτουμε σε παγιδες του τυπου "Π και Β" οπου Β=βουρτσα.
Ελευθερια εχουμε, μαλιστα.
Δημοκρατια επισης.
Για το ποσοστο τους (ποσο πολυ η ολιγον) δεν ειμαι σιγουρη, τη στιγμη που επιτρεπονται ενα σωρο αισχη -ξυλοδαρμοι, ξενοφοβια, κλπ κλπ.

Εγραψα σχετικα και στο προσφατο ποστ μου οτι δεν ειναι το ιδιο η ελευθερη εκφραση ιδεων με την εκφραση ιδεων που παρουσιαζονται ως επιστημονικο συγγραμμα και ιστορικη αληθεια. Κατα την ταπεινη μου κριση (τοση εχω) αλλο ειναι να βλεπεις αρχαια τραγωδια η να διαβαζεις Ντε Σαντ και αλλο Κ. Πλευρη. Το πρωτο μπορει να σε οδηγησει να ανασκαψεις τα μυχια της ψυχης σου. Το δευτερο μπορει να οδηγησει μερικους να παιξουν κανα "επαναστατικο" παιχνιδακι.
Ας μη κοροιδευομαστε πια! ΟΥΦΦΦΦ τα εγραψα και αμαρτιαν ουκ εχω, ετσι;
:-)))

..σχετικα με τα "δυο μετρα και δυο σταθμα", θα μου επιτρεψεις να σε συνεφερω: Δεν ειναι κατι τι διαφορετικο να παρουσιαζονται ψεμματα ως "επιστημονικες αληθειες" απο τη διαψευση των ψεμματων; Δεν διαφερει καθολου, κατα τη γνωμη σου δλδ, ο ψευτης απο εκεινον που αποκαλυπτει τα (επικινδυνα μαλιστα για τη δημοσια ζωη) ψεμματα;
(και πολλα εγραψα λεμε κι οποιος εχει ορεξη ας προσπαθησει να καταλαβει)

Urfurslaag said...

Ροδιά μου νομίζω πως είσαι η μόνη αναμάρτητη στην μπλογκόσφαιρα :)

Αλλά το να παρουσιάζει κάποιος την παπαριά του σαν επιστημονική αλήθεια αυτό δεν την κάνει αυτομάτως επιστημονική αλήθεια. Και ο επιστήμον κρίνεται και το πόνημα. Αλλά δεν του κάνουμε μήνυση. Αλλιώς θα πρέπει να κλείσουμε στη φυλακή και τον δρ Φλάτζα. Τώρα αν κάποιος καθυστερημένος τον πάρει στα σοβαρα αυτό είναι δικό του πρόβλημα-και ειναι ταυτόχρονα μέρος του κόστους της ελευθερίας...

Unknown said...

Καλημέρα σας πρώτη φορά πατάω το...πλήκτρο μου εδώ και θαρρώ θα κάτσω λίγη ώρα γιατί μοιάζει ωραία.

Επί της ουσίας: Το ζήτημα δεν είναι ο Πλεύρης αυτος καθ'αυτος. Στην τελική, ποιος τον λαμβάνει υπόψην του πέρα από διάφορους περί το ΛΑΟΣ κρετίνους κλπ.

Υπάρχουν ορισμένα θέματα "Αρχής".

Και περί αυτού είναι κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον...

Προσπάθησα να το εκφράσω και στο update του post μου, όταν έγραφα "άλλο πράγμα να αμφισβητείς-ας πούμε το Ολοκαύτωμα στο μέγεθος που εκθέτει-ας πούμε- το Ισραήλ και, τελείως μα τελείως άλλο να λες και να υποστηρίζεις πως κακώς το 3ο Ράιχ δεν τους...καθάρισε όλους προκειμένου να καθαρίσεις την ευρώπη από τα "παράσιτα" και τους "υπανθρώπους".

Εδώ, στην ουσία προτρέπεις τον κάθε ελαφρόμυαλο ή βρωμιάρη εθνικιστή να βοηθήσει ενεργά στην...καθαριότητα.

Είναι, δυνάμη ηθική αυτουργία και προτροπή σε βίαιη ενέργεια κατά μίας προσδιορισμένης ομάδας ανθρώπων. Είτε αυτοί είναι οι Εβραίοι, είτε οι όποιοι. Γιατί αυτή η "λογική" μπορεί να περιλάβει τους πάντες.

Την κάθε εθνική ή κοινωνική ομάδα, μειονότητα κλπ.

Εφ όσον μία τέτοια "άποψη" φτάνει στο δικαστήριο, οφείλουμε (κατά τη γνώμη μου πάντα) να πιέζουμε για την καταδίκη της. Γιατί, δεν είναι άποψη, αλλά συστηματική ανάδειξη μιας κατηγορίας ανθρώπων σε παράσιτα που δεν "αξίζουν να ζουν".

Χαιρετώ σας!

Rodia said...

Χμμ.. τελικα, νομιζω οτι εδω ειναι το ζουμι: Ο Κ. Πλευρης εκφραζει αποψη ή εξωθει σε παρανομες πραξεις; Θα ειναι ενας απλος "στοχαστης"(!) που θα σφυριζει αδιαφορα ή θα ειναι ο ηθικος αυτουργος για ο,τι προκυψει;
(γιατι κατι θα προκυψει, θυμηθειτε το)

Μερσι Ουρφους για το συγχωροχαρτιον:-))

J95 said...

1. Ε και;

2. Ποιο ποστ;

3. Εννοούσα ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ υπαρκτό κοινωνικό πρόβλημα που για κάποια άτομα (π.χ. Πακιστανούς) μεταφράζεται σε άμεσο κίνδυνο για τη ζωή τους, δεν είναι ότι έχουμε ένα βλάκα που λέει ανοησίες και άμα αλλάξουμε κανάλι θα εξαφανιστεί.

Urfurslaag said...

@ politispittas: καλωσηρθες στον κόμβο μας. Η άποψη μου είναι πως οι απόψεις δεν πρέπει να δικάζονται ΠΟΤΕ. Μόνο οι πράξεις.

@ Ροδιά μου ζητήματα ηθικής αυτουργίας είναι ακριβώς αυτό το κόστος της ελευθερίας της έκφρασης. Θέλει αρετή και τόλμη η άτιμη, τι να κάνουμε...

Urfurslaag said...

@ J95:

1. Αμ πως...

2. Μπα, άστο.

3. Ε και;

Oneiros said...

@Urf, συμφωνούμε, δες και τη σχετική συζήτηση στο metablogging. Στα δύσκολα κρίνονται οι δημοκρατίες (και οι δημοκρατικές μας ευαισθησίες).

πετρούλα said...
This comment has been removed by the author.
Urfurslaag said...

@ Ονειρος: Χαίρομαι που συμφωνούμε, από ότι φαίνεται οι περισσότεροι έχουν ένα ναι μεν αλλά όσο αναφορά στην ελευθερία του λόγου...

@ Πετρούλα: Οι έννοιες που αναφέρεις είναι ασαφείς και επικίνδυνα παρερμηνεύσιμες. Εμένα μου φαίνεται απλό- απόλυτη ελευθερία λογου. Την αντέχουμε;

πετρούλα said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Κάποιο τσιράκι του Πλεύρη είχε ανεβάσει ένα video στο youtube, στο οποίο ο Πλεύρης καλούσε τους ομοϊδεάτες του στο γραφείο του, για να τους κατευθύνει. Έλεγε χαρακτηριστικά ότι σε αντίθεση με τους αντιεξουσιαστές, οι δικοί του δεν είναι αρκετά "δραστήριοι". Καθαρή προτροπή για βία, και αν θέλετε λεπτομέρειες ψάξτε το στο youtube.

Όπως συνήθως, όμως, ο Πλεύρης δεν σκέφτηκε ότι η "βίαια" δράση των αντιεξουσιαστών περιορίζεται σε κανένα συμβολικό σπάσιμο βιτρίνας από τράπεζα, που κοστίζει κάτι ψιλολόγια στην τράπεζα, σε αντίθεση με τη δράση των δειλών φασιστόπαιδων (ξυλοδαρμός 5-6 ανυπεράσπιστων και ανυποψίαστων πακιστανών από τραμπούκικες ομάδες των 20 ατόμων και άλλα τέτοια).

Για αυτές τις μαλακίες του θα ήθελα η τιμωρία του να ήταν να τον πετάξουν στο χωριό του Αστερίξ τη μέρα των γενεθλίων του Οβελίξ. Όχι τίποτα άλλο, να του φύγει ο ψευτο"τσαμπουκάς". Να δούμε μετά την πραγματική του μορφή: άκακος δειλός γεράκος.

Φοβάμαι όμως ρε παιδιά ότι αν καταδικαστεί τελικά, θα εξυψωθεί σε "ηρωικό επαναστάτη", που και καλά φιμώνεται λόγω των "επαναστατικών" ιδεών του (είναι τρελά αστείο που τα φασιστάκια θεωρούν τους εαυτούς τους επαναστάτες). Και τελικά τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα, θα μιλάνε πια για τον "μάρτυρα Πλεύρη".

Αυτό που πρέπει να γίνει, κατά τη γνώμη μου, είναι να ασχοληθούν επιτέλους κάποιοι πραγματικοί ιστορικοί (και άλλοι επιστήμονες) με τις απόψεις του και να τον ταπώσουν. Και φυσικά να δημοσιοποιηθεί με κάθε δυνατό τρόπο το τάπωμά του, ώστε να τελειώνουμε με τον Πλεύρη και την παρέα του (Λα.Ο.Σ.) μια και καλή. Να γυρίσουν στις τρύπες τους και να βγάζουν τις σκουληκομουσούδες τους για μνημόσυνο κάθε χρόνο στις 21 Απριλίου.

Να είστε καλά

Urfurslaag said...

Μωρέ τι να ταπόσουν; Ο τυπάκος λέει τερατολογίες και οι θέσεις του ειναι γεμάτες κακία. Δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση-και δεν είναι δυνατόν να υπάρχει σε θέσεις όπως "ο Χίτλερ έπρεπε να έχει σκοτώσει όλους τους Εβραίους". Τέεοια πράματα δεν έχουν να κάνουν ουτε με ιστορία ούτε με καμιά άλλη επιστήμη πέραν της ψυχιατρικής.

Ο Πλεύρης είναι κάτι σαν τρολ. Τρέφεται με μίσος και ξερνάει χολή. Η απόλυτη αδιαφορία και περιφρόνηση είναι ο μόνος ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης σε τέτοιες περιπτώσεις.

Anonymous said...

Πρώτον, δεν στέκει λογικά να διατηρούμε για τον εαυτό μας το προνόμιο να μιλάμε, αρθρογραφούμε, σχολιάζουμε γενικά εκφέρουμε άποψη και ταυτόχρονα να το στερούμε από τους άλλους (επειδή είτε διαφωνούμε με την άποψη ή με το στυλ που αυτή εκφράζεται). Όπως σωστά είπες Urf ΔΕΝ υπάρχει λίγη λογοκρισία, όπως ΔΕΝ υπάρχει λίγο έγγυος. Ή όλοι έχουν τα ίδια δικαιώματα (ακρογωνιαίος λίθος της δημοκρατίας) ή κανένας. Άλλωστε, αν ο Πλεύρης (κι αναφέρομαι σε αυτόν μιας κι αυτός είναι το θέμα του post) είναι μειοψηφία (που δεδομένα είναι), αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος της δημοκρατίας: να φροντίζει ώστε οι λίγοι να έχουν τα ΙΔΙΑ δικαιώματα με τους πολλούς.

Δεύτερον, και πρακτικό θέμα: αν ο Πλεύρης (και ο κάθε περιθωριακός-μειοψηφία-σαχλαμάρας) αφεθεί ελεύθερος να εκφράσει την άποψή του, αν η άποψη "βγεί" στο φώς του ήλιου τότε θα φανεί ότι είναι φούσκα. Αντίθετα, μεγαλύτερο κακό κάνει το να τον φιμώνει κανείς και να τον αναγκάζει να αναπαραγάγει την άποψη αυτή σε κλειστό κύκλο.

Τρίτον, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό: Πρέπει πιά σ' αυτή τη χώρα να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε με γνώμονα "Αμαρτίες γονέων παιδεύουσιν τέκνα". ΔΕΝ κρίνεται ο υιός Πλεύρης (Παπανδρέου, Καραμανλής, Μητσοτάκης) εξαιτίας του ότι ο μπαμπάς (θείος) του είναι αυτός που είναι. Και αντίστροφα, ο μπαμπάς Βούτσης λόγω υιού και ο Δραγασάκης λόγω της παραβατικής συμπεριφοράς της κόρης του.

Anonymous said...

Εγώ επιμένω, και όσο το σκέφτομαι τόσο πιο λογικό μου φαίνεται. Ναι στην απόλυτη ελευθερία του λόγου, όχι στην καταδίκη Πλεύρη.

Αλλά ταυτόχρονα υποστηρίζω το τάπωμά του! Την επιστημονικό ξερίζωμα των επιχειρημάτων του! Γιατί εμείς μια χαρά μπορούμε να γελάσουμε με τις μαλακίες του Πλεύρη, αλλά τα παιδάκια που τον έχουν βασιλιά, και δεν έχουν μυαλό, τα παίρνουν στα σοβαρά αυτά που λέει. Ελευθερία λόγου λοιπόν, αλλά όταν κάποιος βγαίνει και λέει παπαριές να απαντάει και κάποιος ειδικός!

Αν εγώ έβγαζα ένα βιβλίο και έλεγα ότι τελικά δεν πειράζει όταν βρέχει να ανεβαίνεις στην ταράτσα με μια κουτάλα και να κάνεις τον Highlander, γιατί το σώμα σου όταν βρέχει αντέχει τον ηλεκτρισμό, επειδή ισχύει ότι μπλα μπλα μπλα... δεν θα μου απαντούσε κανείς? Ή μήπως θα έφτανα στο σημείο να έχω και κόμμα που αμφισβητεί την ηλεκτροπληξία; (ΧΑΧΑΧΑ "κάτω ο Gauss, o Faraday και ο γραικύλος ο Ampere!")

Και κάτι άλλο. Επειδή ο τύπος δεν χρειάζεται φυλακή(οι ομοϊδεάτες του Πλεύρη φυλακίζουν, όχι οι πολιτισμένοι άνθρωποι), αλλά θεραπεία, δεν θα ήταν πολύ καλό να τον βάλουν να ζήσει 1-2 μήνες με κάποια οικογένεια Εβραίων, που να έχει μέλη με μνήμες από το ολοκαύτωμα; Θα μου πεις, τι χρωστάνε οι άνθρωποι, αλλά λέω τώρα, μεταξύ αστείου και σοβαρού, και μετά από κάνα δυο κρασιά, μου ήρθε σαν ιδέα :P