Monday, July 9, 2007

Ποιός γαμάει τους μπάτσους; - με την καλή έννοια.

.


Μπορούμε να ζήσουμε αυτή τη χρονική στιγμή χωρίς τους μπάτσους; Πιστεύω πως όχι.

Οι μπάτσοι εκ των πραγμάτων ρυθμίζουν τα κενά που αφήνει πίσω της η έλλειψη παιδείας. Ρυθμίζουν ακραίες συμπεριφορές που δεν θα υπήρχαν σε μια δίκαιη κοινωνία και ακρότητες που δεν θα συνέβαιναν ανάμεσα σε ώριμους πολίτες.

Μέχρι να συμβεί κάτι τέτοιο για να μπορούμε να λειτουργήσουμε ως σύνολο ανθρώπων ανάμεσα σε άλλα σύνολα χρειαζόμαστε τους μπάτσους.

Το θέμα είναι τι είδους μπάτσους χρειαζόμαστε και πότε.

Χρειαζόμαστε μπάτσους που θα καταστέλουν βίαιες συμπεριφορές ή που θα τις προκαλούν;
Χρειαζόμαστε μπάτσους που θα μας προστατεύουν από τους κουκουλοφόρους ή κουκουλοφόρους που θα μας προστατεύουν από τους μπάτσους;

Στα δύο πρόσφατα περιστατικά όπου κουκουλοφόροι ξυλοκόπησαν μπάτσους μέχρι θανάτου οι πολίτες γύρω τους παρέμειναν αμέτοχοι λέγοντας μεταξύ τους "για να τους δέρνουν κάτι θα έκαναν". Αν συνέβαινε το ανάποδο είμαι σίγουρος πως το πλήθος θα είχε επέμβει και θα είχε σταματήσει τη βία.

Έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη μας στους μπάτσους και την κέρδισαν οι κουκουλοφόροι;
Και ποιός φταίει για αυτό; Ένας καλός μπάτσος μαθαίνει να εκτελεί εντολές και να ξέρει ποιά είναι τα όρια των καθηκόντων του. Και αυτά δεν είναι ούτε να κρίνει έργα τέχνης ούτε να σωφρονίζει κακοποιούς.

Οι μπάτσοι είναι όργανα επιβολής της τάξης. Και ως όργανα οφείλουν να τα χειρίζονται κάποιο οργανοπαίχτες. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για την εκπαιδευσή τους και για την συμπεριφορά τους. Και αυτοί οι οργανοπαίχτες τον τελευταίο καιρό δεν παίζουν καλούς σκοπούς. Για την ακρίβεια οι οργανοπαίχτες αυτοί είναι θεότρελοι και έχουν χάσει και μέτρο και ειρμό.

Οι μπάτσοι ΕΙΝΑΙ αδέρφια μας. Είναι άνθρωποι σαν όλους εμάς. Εμείς ΔΕΝ είμαστε αδερφοκτόνοι. Αλλά ο Πολύδωρας τρελάθηκε και τον αφήνουν σε μανία, ασυνάρτητο και τυφλό να κυκλοφορεί οπλισμένος με τα σώματα ασφαλείας και να κυρήσσει τον πόλεμο με τους στρατηγούς του στον ελληνικό λαό.

Την Λόλα απ'τη φωτιά ποιός θα τη βγάλει;

Ποιός θα μας προστατέψει από τους προστάτες μας;


.

23 comments:

mitsos said...

"Ποιός θα μας προστατέψει από τους προστάτες μας;"

μήπως οι κουκουλοφόροι;

"Οι μπάτσοι είναι όργανα επιβολής της τάξης. Και ως όργανα οφείλουν να τα χειρίζονται κάποιο οργανοπαίχτες."

και ποιοι ειναι οι οργανοπαίχτες των κουκουλοφόρων?

"Ένας καλός μπάτσος μαθαίνει να εκτελεί εντολές και να ξέρει ποιά είναι τα όρια των καθηκόντων του. Και αυτά δεν είναι ούτε να κρίνει έργα τέχνης ούτε να σωφρονίζει κακοποιούς."

Και ποια είναι τα ορια των καθηκόντων των κουκουλοφόρων; Να σωφρονίζουν μπάτσους? Μπορώ να έρθω σε σένα και αν κρίνω ανάλογα να σε σωφρονίσω;

algo said...

νομίζω μπερδεύεις τον αστυφύλακα με τον ΜΑΤατζη/ΟΠΚΕ κτλ.Τον τελευταίο δυστυχώς δεν μπορώ να τον δω σαν αδελφό μου γιατί έχει εκπαιδευτεί (με όλη την σημασία της λέξης) να επιτίθεται σε αδέλφια του. Να τον λυπηθώ ναι...

Urfurslaag said...

Ρε Γαϊδούρι αυτό κατάλαβες από το κείμενο μου; Τόση ώρα ξοδεύεις για να το σχολιάσεις δεν ξοδεύεις και λίγη να το διαβάσεις?


Αλεξ είναι ένας επιθετικός ή προβληματικός ίσως αδερφός αλλά δεν παύει να είναι ένας από εμας-που εμείς ή έστω αυτοί που αποφασίσαμε να μας κυβερνούν του έχουν κάνει το μυαλό κιμά. Αλλά δεν παύει να είναι άλλος ένας υποαμειβόμενος εργαζόμενος που εκτελεί εντολές.

Queerdom said...

Με εξέπληξε ευχάριστα αυτό το ποστ..

Γιατί πραγματικά οι μπάτσοι έχουν λόγο ύπαρξης, ακριβώς επειδή δεν έχουμε παιδεία..

Και είναι άνθρωποι, κι είναι εκπαιδευμένοι οι ΜΑΤατζήδες για αυτό που κάνουν..και δεν δικαιολογούνται όλα προφανώς και τα όρια χάνονται..

Αλλά δεν είναι κι όλοι για σκότωμα..

mitsos said...

Urfurslaag δράττω την ευκαιρία με το post σου να θέσω και εγώ τα ερωτήματα μου. Αφού εξισώνεις αστυνομία με αναρχομαλάκες, αφού αναρωτιέσαι ποιος φταίει που κέρδισαν την εμπιστοσύνη σου οι κουκουλοφόροι (μιλάς στον πληθυντικό αλλά σου θυμίζω ότι είναι καθαρα δική σου γνώμη), όπως επίσης θεωρείς δεδομένο ότι "για να τους δέρνουν (τους μπατσους) κάτι θα έκαναν" ενώ στην αντίθετη περίπτωση το πλήθος θα είχε επέμβει και θα είχε σταματήσει τη βία...μετά από όλα αυτά για εξήγησε μου τί δεν κατάλαβα;

mitsos said...

και για να σου γίνω πιο κατανοητός δεν υποστηρίζω τους μπάτσους....απλά απεχθάνομαι τους κουκουλοφόρους.

Urfurslaag said...

Queerdom: σου χαμογελώ ντροπαλά.


Ρε Γαϊδούρι πάλι τα ίδια. Η αστυνομική βία γεννάει τους κουκουλοφόρους. Και η αποκτήνωση των αστυνομικών μεθόδων δικαιολογεί την βία από κουκουλοφόρους στα μάτια πολλών. Όχι στα δικά μου. Είμαι φανατικά κατά της σωματικής βίας. Κάθε μορφής και από οποιονδήποτε.

Αλλά περιγράφω μια περιρρέουσα κατάσταση που βιώνω ή μου μεταφέρεται από τους γύρω μου καθημερινά - ζώντας στην εποχή του Πολύδωρα.

Anonymous said...

Πολυτάραχε θείε Ουρλαξπλατς,

"...Η αστυνομική βία γεννάει τους κουκουλοφόρους..."


not necessarily in that order - σε δεύτερο χρόνο αφού έχει ξεκινήσει ο φαύλος κύκλος.


Και δεν εννοώ σε κάθε πλέον/τωρινό μεμονομένο περιστατικό - εννοώ διαχρονικά when it all began


H ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά είναι ότι τώρα πιά η ΕΛ.ΑΣ. βρίσκεται αμυνόμενη. Και σαν αμυνόμενη και φοβισμένη, ενίοτε υπερβαίνει τα εκσαμμένα.


Μη ξεχνάς ότι η ΕΛ.ΑΣ. είναι ο εύκολος στόχος. Ένα Σώμα όπου λαμβάνουν χώρα διαφορετικές ατζέντες μεταξύ Πολιτικής και Φυσικής Ηγεσίας (και μέσα στη Φυσική Ηγεσία επίσης) - χρόνια τώρα. Και γι' αυτό, συνήθως, σε όλες τις στιγμές κρίσεως π.χ. Νιόβης (που ήταν νέτα-σκέτα ένας κακοποιός, ούτε κουκουλοφόροι, ούτε καμμία "πολιτική" χροιά είχε το θέμα) ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΣΚΑΤΑ.


Ο αντιρρησίας ανηψιός σου

mitsos said...

να σου θυμίσω Urfurslaag ότι οι κουκουλοφόροι δεν ασκούν βία μόνο κατά των μπάτσων. Όπως επίσης και δεν ασκούν βία όλοι οι μπάτσοι. Ζύγισε τα λίγο. Κατά την γνώμη μου είσαι εντελώς λάθος όταν πιστεύεις ότι η βία των κουκουλοφόρων γεννιέται από την αστυνομική βία.

Η βία γεννιέται από τις κοινωνικές ανισότητες, την έλλειψη κοινωνικής πολιτικής από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, το χάσμα των τάξεων.

Γιατί όταν είσαι άνεργος, ή από κατεστραμμένη οικογένεια, ή αγράμματος δεν σου φταίει ο μπάτσος για αυτό. Σου φταίει το κράτος και κατ' επέκταση η κοινωνία που ζεις. Και έτσι ξεσπάς. Το ότι τα προβατάκια αυτά ξεσπούν σε συγκεκριμένους στόχους είναι άλλο θέμα. Στο κάτω κάτω, και πριν τον Πολύδωρα τα έσπαζαν, πράγμα που αποδεικνύει πολλά.

Μπαμπης Ζαβος said...

Συμφωνείτε δια να διαφωνείτε κύριοι εδωμέσα. Την ίδιαν γνώμη βλέπω να επαναλαμβάνετε με διαφορετικάς λέξεις.

Anonymous said...

όχι ακριβώς

Anonymous said...

Κύριε Ζάμπο,


ή ζαβός είναι ο Ουρφ ή ζαβά αρμενίζουμε


πρόμπαμπλυ μπόουθ



τι τα θέλετε καλέ μου κύριε... έτσι είναι η πολυφωνία... πολύ μπλά-μπλά χάριν διαφωνίας εκπεφρασμένης περίπου με τα ίδια μέσα

Anonymous said...

Γαϊδούρι και Urfus,
πέρα από την πλάκα, βάζετε ψευδές δίλημμα: Ποιός είναι ο καλός παύλα ματατζής?
Den gamiomaste lew gw!...

Anonymous said...

Η βία γεννιέται από τις κοινωνικές ανισότητες, την έλλειψη κοινωνικής πολιτικής από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, το χάσμα των τάξεων.

Xα και να ηξερες οτι ολα τα καλοπαιδα που συλλαμβανονται ειναι κατα κυριο απο καλες οικογενειες γιατι αγαπητε, επανασταση με τα λεφτα του μπαμπα ξερω να κανω και γω. Τον υιο Καφετζοπουλο δεν ειχαν συλλαβει καποτε να τα σπαει στην Πατρα?
Να ειστε σιγουρος οτι το προλεταριατο ειτε ειναι στην οικοδομη ειτε στοιχιζεται στον ΟΑΕΔ για το ξεροκομματο της ανεργιας. Τα Εξαρχεια ειναι στεκι φραπεδοβιων και ξεμωραμενων πουρογερων που αναλισκονται στην αναλυση των διαφορων μεταξυ Τροτσκισμου και Μαοισμου. (Να θυμισω οτι ο Καφετζοπουλος αν θεωρηθει ως καλλιτεχνης, πνευματικος ανθρωπος δυο ηταν οι δημοσιες παρεμβασεις του μια να στηριξει τον Γιωργο Παπανδρεου δευτερη να ιδρυσει σωματιο να σωσει την ΑΕΚ) Οι συζητησεις αυτες θυμιζουν την εποχη της παρακμης της Βυζαντινης Αυτοκρατοριας οπου οι διανοουμενοι ησχολουντο με το αν οι αγγελοι ειχαν πεος η αιδοιο η αν ο Γαβριηλ ηταν Γαβριλω. Εξ ου βεβαια οτι η αριστερα μετα την μεταπολιτευση ουδενα πολιτικο λογο παρηγαγε τον οποιο εμεις οι Δεξιοι να προσεξουμε βρε αδερφε. Οταν ηταν μη κρατικοποιημενη η αριστερα, δηλαδη δεν επαιρνε χορηγιες για τεχνες, κινηματογραφους, θεσεις στα ΑΕΙ κλπ παρηγαγε κατι.
Θα μου πεις παραξαμε εμεις οι Δεξιοι κατι? Οχι και πολλα γιατι ανεκαθεν λεγαμε και λεμε τι δεν ειμαστε και γιατι παντα θα πρεπει να απολογουμαστε για τις εξοριες που εστησαν αλλοι. Και γιατι στο κατω κατω δεν υπερασπιζομαστε τις εξοριες την στιγμη που το ΚΚΕ υπερασπιζεται μια χαρα τα Σοβιετικα Γκουλαγκ.

Anonymous said...

Και αν θελετε μια αριστερα που ψαχνεται και αξιζει καποιος να την διαβαζει

http://hyperion.math.upatras.gr/courses/newcommmedia99-00/papers99-00/kroker&weinstein.html

Anonymous said...

http://hyperion.math.upatras.gr/courses/newcommmed
ia99-00/papers99-00
/kroker&weinstein.html

mitsos said...

martingale συμφωνώ μαζί σου. Τυπάδες όπως ο υιός Καφετζόπουλος είναι από τα άτομα τα οποία μεγάλωσαν με αριστερό κεφάλι και δεξιό στομάχι. Η επόμενη γενιά της γενιάς του Πολυτεχνείου που θεωρεί ότι κάτι έκανε τότε αλλά τα ξέχασε όλα όταν έπιασε την καλή. Είναι αυτοί που μπερδεύουν το σήμα της Mercedes με αυτό της Ειρήνης.

Απο την άλλη όμως υπάρχουν και αυτοι που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και θέλουν να την μοιραστουν με όλους τους άλλους. Αυτοί είναι τα προβατάκια που την πληρώνουν τις περισσότερες φορές (σου θυμίζω τον πιτσιρικά που δείχναν οι κάμερες να πετά πέτρες στην Θεσσαλονίκη). Όλοι άλλοι κάνουν την επανάσταση τους τηλεφωνικώς.

Urfurslaag said...

Χμ. υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές για να επιτρέπεται να επαναστατήσει κάποιος; Αν φοράει λακόστ μπλουζάκι απαγορεύεται να εξεγερθεί ή να αγανακτήσει; Ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία και δεν χρειάζεται να είσαι οσιομάρτυρας για να γίνεις "αριστερός" ή ααρχικός.

Δεν παλεύουμε για να μην έχει κανένας τζακούζι αλλά για να έχουν όλοι. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι υλικές απολαύσεις νομιμοποιούνται μόνο στους δεξιούς; που στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι χριστιανοί στω κάτω-κάτω άρα τους ενδιαφέρει η σωτηρία της ψυχής του πάνω απ'όλα. Γιατί δεν δίνουν τις τζακούζι τους σε εμάς τους άθεους υλιστές;

"επανασταση με τα λεφτα του μπαμπα ξερω να κανω και γω" , ε κάντην λοιπόν! ας την κάνεις και κάντην και με τα λεφτά του μπαμπά. Να πιάσουν τόπο κι'όλας.

Urfurslaag said...

@ καλλιγραφία: Τι πα να πει "καλός" μπάτσος. Πως μπορεί ενας Ματατζής να είναι καλός; Πως μπορεί ένας σκουπιδιάρης να είναι καθαρός; (ή ένας παπάς να είναι χοντρός εδώ που τα λέμε).

Είναι επιφορτισμένος με το πιο βρώμικο καθήκον του κόσμου - να δέρνει τους συμπολίτες του.

Το ερώτημα είναι ένα. Μπορούμε να ζήσουμε αρμονικά αν αύριο εξαφανίζονταν οι μπάτσοι; Οχι.
Οπότε τους διαμορφώνουμε ή τους ελέγχουμε και τους εκπαιδεύουμε καλύτερα. Με μια προοπτική να τους καταργήσουμε τελείως σε άλλες συνθήκες όμως. Όταν διαμορφώσουμε μια δίκαιη κοινωνία. Τώρα ζούμε σε μια ζούγκλα.

Urfurslaag said...

Κάτι τελευταίο: μου φαίνεται εντελώς ηλίθιο να χρεώνουμε σε κάποιον τις πράξεις των προκατόχων του. Αυτό που έχει σημασία είναι το δικό μας σημερινό παραγόμενο έργο.

Anonymous said...

Τερας Ουρφ

προφανως κανεις δεν γλυφει εκει που χεζει, κανεις δε γλυφει εκει που ξερνα παρα οταν χυνει καπου μπορει ισως να γλυψει. Αν ακολουθησουμε αυτο το σχημα ο επαναστατης δεν μπορει να γλυφει τα ξεροκομματα της εξουσιας και ταυτοχρονα να τα χεζει. Δεν μπορει καποιος να σιχαινεται τον καπιταλισμο και απο την αλλη να τον νομιμοποιει. Θα μου πεις ειναι το Λακοστ το απαυγασμα του καπιταλισμου? Αν δεν ειναι το Λακοστ τι αλλο ειναι απορω. Και αυτο διοτι το κροκοδειλακι ειναι κλασσικο προιον λαιφασταιλ, μαρκετινγκ κλπ, οτι δηλαδη ειναι ο μοντερνος μεταβιομηχανικος καπιταλισμος. Καταναλωση και θεαμα δηλαδη.
Τωρα οσον αφορα για εμενα και την επανασταση. Περασα απο τα αριστερα μου παρελθοντα μαθητικα χρονια ως Χριστοδουλο-Εκκλησιο φαγος, εκκολαπτομενος Συνασπιστης κλπ Ευτυχως ενας καλο θεος με εδιωξε απο αυτες τι κακες συναστροφες, διοτι και τα Ρολεξ και τα Λακοστ και τα Λουι Βιτον μου αρεσουν και δεν μπορω να γλυφω εκει που φτυνω και δεν ειμαι ο τυπος που θα κατεβει να διαδηλωσει και να ζηταει συμπαρασταση για τις σφαλιαρες των ΜΑΤ. Βλεπεις το επαγγελμα επαναστατη εχει κινδυνους. Αυτη ειναι η επιφανειακη αναγνωση.
Η πιο βαθια ειναι οτι στην επαναστατικη μου φαση ουδεποτε μπορεσα να βρω μια αυθεντικα επαναστατικη εκφραση που να εχει μια ολικη κριτκη αλλα και ολικη προταση για τον καπιταλισμο. Η κριτικη και η λυση τελειωνε σε δικτατοριες του προλεταριατου απο την κομμουνιστογενη αριστερα, ενω η ανανεωτικη εθετε τους μεταναστες, τις αδερφες, τις φαλαινες κλπ ως προτεραιοτητες της. Πραγματικα θελω καποτε να ακουσω μια κριτικη της αριστερας στην εξουσια καθ εαυτην (οχι στο Χριστοδουλο), την προταση της αριστερας στην παγκοσμιοποιηση. Πως θα διαχειριστει η αριστερα σε ενα πλαισιο εξουσιας την πολυπλοκοτητα του κοσμου, πως θα αποφυγει τον πειρασμο του ολοκληρωτισμου, πως θα απαντησει στις νεες εκπαιδευτικες πραγματικοτητες? Ακουτε απο την αριστερα κατι? Εγω οχι, συνεπως πως θα γινει τον επαναστατικο εποικοδομημα χωρις την θεωρητικη βαση?

Anonymous said...

Kαι να συμπληρωσω γιατι αυτη η συζητηση μου αρεσει ιδιαιτερα. Ειδικα η αποτυχια της αριστερας να αρθρωσει λογο με Λ κεφαλαιο ειναι μια απο τις πνευματικες τραγωδιες και ειλικρινα το πιστευω. Βεβαια αριστερα δεν ειναι ο Τσομσκι (οπου για αυτον ολα ειναι μαυρα και αραχνα), ο Αλαβανος η ηΠαπαρηγα, τα ΟΑΚΚΕ, λ-μ, μ-λ, ΝΑΡ, ΜΑΡ, ΣΕΚΕ και δεν συμμαζευεται. Γκρουπουσκουλα ειναι.
Τεσπα υπαρχει ενα βιβλιο που λεγεται η "Σοφτ Ιδεολογια" (υπαρχει στα ελληνικα, γραμμενο απο εναν Γαλλο δεν θυμαμαι το ονομα) και δειχνει πολυ καθαρα πως τα οραματα του 1968 ξεφτυσαν και εγιναν ο χυλος που λεγεται σημερα αριστερα. Πως ο Μαοισμο-Τροτσκισμος μπολιαστηκε με τις θεωριες του Μαρκουζε και εγινε το σημερινο μεταμοντερνο-φεμινιστικο-ανθρωπινο
-δικαιωματικο-κλπ αμαλγαμα. Και βεβαια οτι αποτελεσμα ηταν η ανυπαρξια ουσιαστικης κριτικης της αριστερας. Αποτελεσμα ο θριαμβος του Ρηγκανισμου, οι νεοι Εργατικοι του Μπλερ, (νεοι Δημοκρατικοι του Κλιντον) κλπ

Urfurslaag said...

Κοίτα και εμένα μου αρέσει. Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε ανοίξει εκατό θέματα και δεν έχουμε κλείσει κανένα.
Συμφωνούμε πάντως ότι μας αρέσουν τα Λακόστ μπλουζάκια και ταυτόχρονα νιώθουμε ότι κάτι δεν πάει σοβαρά καλά με την κοινονικοπολοτική κατάσταση γύρω μας. Σε ευχαριστώ για τα κείμενα που προτείνεις έχουν ενδιαφέρον, κρίμα που σε δυσκολεύει ο Τσόμσκι γιατί τα βλέπει όλα μαύρα. Δεν μπορώ να πω όμως ότι και εγώ τα βλέπω και πολύ άσπρα.
Νομίζω ότι η κατάσταση με το περιβάλον έχει φτάσει σε οριακό σημείο και η αδιαφορία και η απάθεια των ανθρώπων έχει γίνει μεγαλύτερη από ποτέ. Σε αυτό το ζήτημα ο καπιταλισμός και της Κίνας και της Αμερικής διογκώνουν το πρόβλημα ή όχι;
Νομίζω πάντως ότι ψάχνεις να συνταχθείς κάπου, ψάχνεις κάποια πολιτική ταμπέλα και βάζεις στεγανά εκεί που δεν υπάρχουν. Ο καθένας μπορεί να επαναστατήσει και δεν χρειάζεται να είναι τρύπιο το μπλουζάκι του για να διεκδικήσει ανθρώπινα δικαιώματα ή την προστασία του περιβάλοντος.