Tuesday, July 10, 2007

Αναρχία: τι'ν'τούτο;

.

Με λίγα λόγια:







και με πολλά λόγια:




(1 από 5 συνολικά βίντεο. Ο τόνος και ο ρυθμός της συζήτησης θα δυσκολέψει πολύ τον έλληνα τηλεθεατή.)





Προσωπικά πιστεύω ότι η αναρχία είναι η λογική εξέλιξη της δημοκρατίας, όπως η δημοκρατία είναι η λογική εξέλιξη της ολιγαρχίας.

Άντε γιατί τις μικροπολιτικές συζητήσεις τις βαριέμαι όσο τις αμαρτίες μου.




(Αλλά και μια απορία που μου έχει κολλήσει: Ο φιλελευθερισμός της Φιλελεύθερης συμμαχίας είναι πιό κοντά στην αναρχία ή στη Θάτσερ; Ξέρω ότι το μάτι του κόκορά σας με παρακολουθεί. Μη κάνετε την πάπια.)




.

13 comments:

Kokkoromualos said...

Διάβασε και κρίνε μόνος σου!

Urfurslaag said...

...και με γρήγορα αντανακλαστικά! Τα έχω διαβάσει εδώ και καιρό. Το βρισίδι που σας ρίχνω έχει να κάνει με τις ασυνέπειές σας. Και πρώτο και κύριο την ελευθερία λόγου. Ελευθερία που πρέπει να εκφράζεται και στην πράξη όσο και αν δεν συμφέρει και εμάς μερικές φορές.

Μπλουζάκια Θάτσερ έχετε,τα μπλουζάκια Κροπότκιν είναι άουτ οφ στοκ;

Σπύρος Ντόβας said...

χα χα χα, τρελαίνομαι για RTFM απαντήσεις...

Πάντως μην συγχέουμε το e-roosters με την ΦΣ. Έχουν μεν επιφάνεια τομής, αλλά κανένα από τα δύο δεν είναι γνήσιο υποσύνολο του άλλου

Urfurslaag said...

καλά,καλά... με τα μπλουζάκια μπορείς να μου πείς τι τρέχει που είναι φλέγον ζήτημα και που δημιουργεί τριβές και οξύτητες;

Urfurslaag said...

btw:
το Read The Fucking Manual ως απάντηση με χαλάει λίγο γιατί:

ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ Fucking Manual ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΡΗΤΑ ΦΛΥΑΡΟ.

Σπύρος Ντόβας said...

Για τα μπλουζάκια δεν μπορώ να σου πω τίποτα. Αυτό που ξέρω είναι ότι η ΦΣ δεν τυπώνει (ακόμα) μπλουζάκια. Αν και όταν τυπώσει, τα συζητάμε.

Εγώ προσωπικά δεν θα φορούσα μπλουζάκι Θάτσερ, κυρίως γιατί υπήρξε κοινωνικά συντηρητική και σχετικά εθνικίστρια. Επίσης η συνάντησή της και η στήριξή της στον Πινοσέτ όταν ήταν σε κατ'οίκον περιορισμό στο UK μου κάθεται στο λαιμό.

Αντίθετα, σκέφτομαι να εμπλουτίσω τα Rage_Against_The_Machine t-shirts μου με το "Φ" για αυτό το καλοκαίρι

alittlewhisper said...

Το '99 στις πορείες ήμουν μάρτυρας στην παρακάτω σκηνη 100+ μαθητές λυκείου στεκόντουσαν στα 60 μετρα από μια διμοιρία των ΜΑΤ και τους πετούσαν ότι έβρισκαν βρίζοντας. Τα ματ δεν κάναν τίποτε. 5 μέτρα μπροστα από όλους τους φοιτητές στεκόταν ο Ν.Γ. (οι αναρχικοί ξέρουν για ποιον λέω) Μαυρα δερμάτινα ρούχα και μαύρο κράνος καθησε επιδεικτικά μπροστά τους περίπου 15'. Μόλις έφυγε, τα ματ έκαναν ντου και άρχισαν να κυνηγάνε και να χτυπούν τους μαθητές. Από αυτά και πολλά άλλα έμαθα τα εξης στη ζωή μου: 1ον ποτέ τα "πόδια" ενός "οργανισμού", δε χτυπουν το "κεφάλι" ενός άλλου, ακόμα και όταν μιλάμε για το μεγαλύτερο εχθρό τους! Όχι βέβαια από σεβασμό - σε καμιά περίπτωση, αλλά από φόβο! 2ον τα "κεφάλια" μεταξύ τους συνεργάζονται ακόμα και αν μισιούνται (πράγμα που σπανίως συμβαίνει άσχετα με το τι φαίνεται) και, αν και υποκριτικό, είναι ίσως το μόνο πράγμα που κρατάει σε ισορροπία αυτή τη χώρα. Φίλτατοι, μη σας κάνει εντύπωση αν ο αρχιπασόκος, αρχιμπάτσος, αρχιαναρχικος, αρχι... (συμπληρώστε ελεύθερα) τα πίνουν μαζι κάπου. Έχουν πολλά να συζητήσουν. Έχουν περισσότερα κοινά μεταξύ τους από ότι με σας που τους στηρίζετε. Το θέμα είναι πότε εσείς θα καταλάβετε ότι έχετε περισσότερα κοινά με τους εχθρούς σας, παρά με τους αρχηγούς σας. Αυτό έχω να πω τόσο για αυτό το ποστ όσο και για το προηγούμενο με τους μπάτσους. Να σαι καλά Ουρφ!

e-pooster said...

α) Όπως εξήζησαν τα παιδιά όταν τα έβγαλαν (πριν αρχίσεις να κράζεις κάνε και ένα ψάξιμο), τα μπλουζάκια δεν εκφράζουν την ειδωλοποίηση της Θάτσερ. H Θάτσερ απέχει από το πρότυπο του ιδανικού φιλελεύθερου. Κοροιδεύουν την ειδωλοποίηση του Τσε και την λοιπή εικονολατρεία της αριστεράς στην Ελλάδα (έχουν και άρθρο γράψει εναντίον της εικονολατρείας αν ψάξεις).

β) Όπως γράφει η διακήρυξη της ΦΣ, η ελευθερία που αυτή υπερασπίζεται είναι η αρνητική ελευθερία (απουσία καταναγκασμού στην έκφραση) όχι η θετική (υποχρέωση προσφοράς μέσων έκφρασης, που στην ουσία δεν είναι ελευθερία αφού συνιστά καταναγκασμό και καταπάτηση της ελευθερίας κάποιου άλλου). Για περισσότερα επί του διαχωρισμού αυτού βλ. Isaiha Berlin. Η ΦΣ υπερασπίζεται το δικαιώμα σου να έχεις blog και στο δικό σου blog (=ιδιοκτησία σου) να λες ότι θες, χωρίς να έχει κανένας δικαίωμα να σε λογοκρίνει. Δεν υπερασπίζεται το "δικαίωμα" να λες ότι θες σε άλλα blog (=όχι ιδιοκτησία σου).

Urfurslaag said...

@ alittlewhisper: κάπως έτσι. Να'σαι καλά και εσύ.

@ πούστρες:
α.εικονολατρεία και ειδωλοποίηση; μα εσείς δεν έχετε τις δικές σας προτάσεις; Τον Κοραή και τον Μίλτο;

β.ελευθερία λόγου μέσα στην ιδιοκτησία μου. Χμ..και όχι ελευθερία λόγου στην ιδιοκτησία του άλλου. Χμ οπότε η ελευθερία μου σχετίζεται άμεσα με την ιδιοκτησία μου. Μεγάλη ιδιοκτησία=μεγάλη ελευθερία; χμ χμ

Και τι γίνετε σε χώρους που αυτοπροβάλονται σαν κοινόχρηστοι χώροι ανταλαγής απόψεων;

@ Σπύρος: οκ μου απαντήσανε για τα μπλουζάκια. Αλλά έχω νέα απορία για την σχέση ΦΣ και Ρούστερς. Η εξήγησή σου μου θυμίζει κάτι σε ομοούσιο το πατρί και εκ πνεύματος αγίου εκπορευόμενο κλπ. Μήπως μπορείς να γίνεις πιο σαφής;

Σπύρος Ντόβας said...

Πάντως μην συγχέουμε το e-roosters με την ΦΣ. Έχουν μεν επιφάνεια τομής, αλλά κανένα από τα δύο δεν είναι γνήσιο υποσύνολο του άλλου:

Σημαίνει ότι κάποιοι contributors toy e-rooster ανήκουν και στην ΦΣ, αλλά όχι όλοι, και κάποια μέλη της ΦΣ είναι contributors του e-rooster, αλλά προφανώς όχι όλοι. Έτσι δεν μπορούμε να καταλογίζουμε στην ΦΣ τα όσα γράφονται στο e-roosters, ούτε να καλούμε τους συνεισφέροντες στο e-rooster να δώσουν εξηγήσεις για τις δράσεις της ΦΣ (όχι όλους τουλάχιστον)

Anonymous said...

Ρε Ουρφ μαναμ',

Σε πολλα θα συμφωνησω με ο,τι λες για την ΦουΣου αλλα δεν σου κρυβω πως ωρες-ωρες νομιζω οτι εισαι απλα εμπαθης. Κ' επειδη προφανως δεν μπορει να εισαι εμπαθης απεναντι σε οοοολη την ΦΣ (θα μου πεις τωρα, σιγα κ' ποσοι ειναι, 3 και ο Ντοβας ε κουκος), εισαι εμπαθης απεναντι σε καποια ατομα αλλα την χρεωνεται ολη η πενταδα / εντεκαδα της ΦΣ (και μεις μαζι). Ρε μπας και εισαι ο Ανδριανοπουλος κ' κανεις προβοκατσίσα;

Για την ελευθερια εκφρασης: καλο ειναι να δεχθουμε οτι εχει καποια οριο, τοσο ως προς το εκφερομενο νοημα οσο και ως προς τα μεσα εκφρασης. Να δωσω ενα παραδειγμα να καταλαβει και ο μικρομεσαιος μπολγκερ που εχει βραχυκυκλωσει. Το να εισαι κομμουνιστης στη βουλη, να λες "ο Λενιν εκεινο", "Το κακο κεφαλαιο το αλλο", "Επιδοτηστε μας να παρουμε νεα πιεστηρια για να τυπωνουμε φυλλαδια της ΝΔ" ειναι ηδη προβληματικο αλλα εντος των οριων του ανεκτου (κατα καποιο τροπο). Το να μπεις στην Βουλη με τη πουτσα στο χερι για να εκφρασεις την αποψη σου περι απαξιωσης των πολιτικων, δεν ειναι, καιτοι θα ειχες απολυτο δικιο.

Με λιγα λογια, το σαιντ (ΤΜ) της ΦιλΣυμ ειναι ενα σαιντ (ΤΜ) που θα μπει ο πασα εις για να διαβασει για ιδεες φιλελευθερες, για την ελευθερη αγορα, τους ελευθερους πολιορκημενους, την ελευθερια αρβανιτακη, οχι για να διαβασει την προσωπικη σου ιστορια ερωτα κ' μισους με την Φιλικη Εταιρεια ε Συμμαχια. Ειναι σαν να ζητας να σε βγαλει η Εστια πρωτοσελιδο. Ε δε γινεται ρε μαναμ'.

Σε φιλω στα κερατα,

Urfurslaag said...

Νομίζω ότι είμαι εμπαθής με την ΦΣ αλλά συμπαθώ τα μέλη της. Αντιπαθώ τον ιδεολογικό αχταρμά και την μπουρδουκλωμένη ηθική. Δεν έχουν ξεκαθαριστεί βασικές θέσεις ή μάλλον αυτές που ξεκαθαρίζονται δεν εφαρμόζονται. Δεν αντέχει την ελευθερία που θέλει να υπερασπιστεί και αναγάγει τον καθωσπρεπισμό σε υπέρτατη πολιτική αξία.

Ετοιμάζω νέο ποστ-αφιέρωμα να τα κουβεντιάσουμε όμως γιατί αυτό το ποστ είναι για την Αναρχία.

Anonymous said...

www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον
το πιο αναρχικο απο πολιτικης
και σεξουαλικης αποψης βιβλιο των τελευταιων ετων που απαγορευθηκε στην ελλαδα