Tuesday, May 8, 2007

Η δύναμη της Τέχνης στην υπηρεσία της προπαγάνδας


Αν ο Γύζης δεν είχε ζωγραφίσει το "Το κρυφό σχολειό" το 1885 (μια ζωγραφιά που η εκκλησία χρησιμοποιεί σχεδόν ως βίντεο-ντοκουμέντο) θα είχε υποστηριχθεί σε αυτό το βαθμό το παραμυθάκι του κρυφού σχολειού;

.

9 comments:

Dr.Φλάντζας said...

Αγαπητό τέρας, Ουρφουσλάαγκ:

Να μην ξεχναμε κε ενα αλλο γλυπτό ντοκουμέντο με τον Ερμη του Πραξιτέλους που αποδεικνεί περίτρανα εις όλους τους ανθέλληνες πως οι αρχάιοι ημων πρόγονοι μας, ήτο όλοι ξανθοί κε πολύ ωράιοι.

Οχι αλλα προβοκάτσια,
Dr.Φλάντζας

Anonymous said...

Dr.Φλάντζα, θαρρώ πως ο Ερμής του Πραξιτέλους έχει ακουμπήσει τον μικρό Χριστούλη πάνω σε έναν κορμό σε σχήμα σταυρού. Ω! Μα τα κωλομέρια της Αφροδίτης, ο Πραξιτέλης πρέπει να ήταν πρόδρομος του χριστιανισμού (κι ο Ερμής απλός μέσεντζερ).

[Μακάρι να μην δούμε καμια τέτοια ερμηνεία σε βιβλίο θρησκευτικών].

Anonymous said...

Είσαι Ζούμπος ρε!

Αντίχριστε!

Δρ(υπ) Δημήτριος ο 3ος said...

Κυλιε Πτιφουλσλαγκ,

Σας γλαφω απο κινεζικο πληκτλολογιο,το οποιο, ω τι τλομελο, δεν εχει πληκτλο για το λ!Αληθεια σας λεω, στο σταυλο που σας κανω.

Ηθελα λοπον να σας πω οτι με το ποστ σας αυτο, ξεπελασατε τον ιδιο σας τον εαυτο. Συνεχιστε ετσι, εισθε υπελοχος.

Καλη δυναμη στο ελγο σας,

ΥΓ: δεν ειμαι ο κυλιος Φωλιος, μπολω να σας το βεβαιωσω και ενολκως.

dgalanis said...

αν δεν είχε υπάρξει το παραμυθάκι θα το είχε ζωγραφίσει ο ζωγράφος?

είναι κλασσική περίπτωση κότας και αυγού

αμμος said...

Θα συμφωνήσω με το NewManifesto, η τέχνη και η ιδεολογία αναπτύσσουν συνήθως σχέση αλληλεπίδρασης και όχι μονόδρομη.

Rodia said...

Μια και μιλάμε για παραμυθάκια, γιατί δεν βλέπουμε στα σχολικά βιβλία ιστορίας τη Χιονάτη με τους εφτά νάνους, που γυρίστηκε και ταινία;
..χμ.. ευτυχώς που είναι σε κινούμενα σκίτσα και αυτά δεν πιάνονται.. ;-)

γνώμονας για να υπάρξει αλληλεπίδραση είναι η "ποιότητα" απεικόνισης τελικά -μάλλον

Rodia said...

Η λέξη "αλληλεπίδραση" έτσι, σε εισαγωγικά, φυσικά.

pølsemannen said...

Όχι.

Η δύναμη της τέχνης είναι διαχρονική και τεραστία.